Riadenie interného auditu

Riadenie interného auditu

Nové výzvy v riadení útvaru interného auditu

Ciele

Plánovanie a riadenie útvaru interného auditu v celom rozsahu. Identifikácia a hodnotenie rizík pre interný audit. Zoznámenie sa s mapovaním, dokumentáciou a hodnotením kľúčových interných kontrol. Techniky pre predbežné posúdenia, čo a ako auditovať. Predstavenie praktických odporúčaní pre zlepšenie spolupráce v rámci auditných útvarov. Metódy riadenia ľudských zdrojov, motivácia a riešenie problémov. Komunikácia plánov a výsledkov útvaru interného auditu vedenia organizácie. 

Účastníci

Seminár je predovšetkým vhodný pre manažérov interného auditu, resp. aj ďalších zamestnancov, ktorí si potrebujú ozrejmiť a prehĺbiť svoje poznatky z danej oblasti. 

Obsah

  • Štandardy pre interný audit
    • etický kódex interného audítora
    • medzinárodné štandardy interného auditu
    • profesijné štandardy pre riadenie útvaru interného auditu
  • Spolupráca – externé vzťahy útvaru IA
    • Outsourcing vs. Co-sourcing
    • interné zapožičanie pracovníkov
    • hľadanie nových audítorov
    • pracovné vzťahy s kolegami
    • využívanie študentov a čiastočných pracovných úväzkov
    • komunikácia so zriaďovateľom interného auditu v organizácii a auditnej komisii
    • praktické skúsenosti ďalších typov spolupráce
  • Vedenie útvaru IA – interné vzťahy
    • profesijný rozvoj útvaru
    • určovanie cieľov, mentoring a coaching
    • nábor, riešenie problémov a prepúšťanie
    • hodnotenie audítorov
    • praktické skúsenosti pre nového manažéra útvaru
    • plánovanie kariéry a ďalšie možnosti pre interných audítorov
    • odporúčania pre kanceláriu a technické vybavenie audítora
  • Plánovanie auditu
    • identifikácia a hodnotenie rizík
    • tvorba ročného auditného plánu
    • väzba na očakávania zriaďovateľa
    • plánovanie audítorov na auditné projekty
    • spolupráca s externým auditom a ďalšími útvarmi
    • nastavenie cieľov pre hodnotenie
    • prípadové štúdie
  • Riadenie výkonnosti auditných projektov
    • revízia auditnej dokumentácie
    • time manažment a priority
    • riešenie konfliktov
    • riadenie súbežných auditných projektov
    • rozvoj znalostí a skúseností audítorov počas auditu
    • rotácia audítorov na projektoch a zapojenie ne-audítorov z organizácie
    • marketing auditných projektov
  • Interné kontroly
    • zodpovednosť manažmentu vs. Interného auditu za interné kontroly
    • nástroje mapovania, dokumentácie a hodnotenia interných kontrol
    • diskusie na tému internej kontroly a celofiremný systém riadenia rizík
  • Marketing interného auditu
    • pridaná hodnota pre organizáciu z auditného zistenia
    • plánovanie a realizácia záverečnej schôdzky auditného projektu „bez porazených“
    • reputácia interného auditu
    • inovácie
  • Záverečné zhrnutie
    • tvorba plánu a zavedenie uceleného konceptu riadenia interného auditu
    • prípadové štúdie a praktická diskusia nad konkrétnymi otázkami účastníkov

Lektori

odborník z oblasti interného auditu 

Termín

1 deň